Interview met Ulrike Loos over UnicornMakeup

26 Okt

Ulrike heeft haar eigen channel op youtube. Hier post ze allerlei filmpjes en tutorials die vooral met beauty en make-up te maken hebben. Je kan het leuk vinden of niet, maar ze durft in ieder geval wel. Ulrike staat nu ook in het eerste nummer van het Amerikaanse tijdschrift YouDiscovered. Redenen genoeg voor een klein interviewtje met haar.

1. Hoe was je op het idee gekomen om te beginnen met UnicornMakeup?

Ik was erg geïnspireerd door andere make-up guru’s op youtube. Vooral door Michelle Phan. Zij was mijn grootste voorbeeld8 Elke keer als ik een nieuwe tutorial van haar zag, kreeg ik de kriebels in mijn vingers om ook eens wat met make-up te experimenteren.

2. Vond je jezelf niet te jong?

Persoonlijk denk ik dat je nooit te jong bent om dingen te leren. Zeker als je graag met iets bezig bent, moet je er volledig voor gaan, ongeacht hoe oud je bent. Ik was zelf 14 jaar toen ik mijn eerste tutorial op youtube postte.

3. Je zet soms best heftige dingen op je channel, krijg je daar wel eens negatieve reacties op? En hoe reageer je daarop?

Pas toen ik wat meer subscribers had, kreeg ik heel zelden eens een iets minder positieve reactie. Zoiets negeerde ik gewoon. Als iemand commentaar gaf om mij te helpen of bij te sturen, bedank ik hen dat ze het gezegd hebben. Ik kan er alleen maar beter van worden, toch?

4. Het is binnenkort weer Halloween dus heb je er een paar Halloween-tutorials op staan, welke vond je het leukst om te doen?

Ik vond mij ‘Sailor Mars’ tutorial enorm leuk om te doen. Het heeft heel lang geduurd voordat ik deze kon filmen, aangezien ik een pruik, contactlenzen en verschillende valse wimpers nodig had. Maar ik ben enorm blij met het resultaat. Ook ben ik erg blij met mijn Vampire tutorial, die verrassend genoeg heel veel succes had bij mijn kijkers.

5. Zou je later ook iets willen doen met beauty?

Heel graag zou ik verder gaan in de beauty industrie. Maar het is heel moeilijk om aan werk te raken aangezien ik voor fotoshoots, films, shows, etc. zou willen werken. Maar ik hoop dat het me lukt! Ik krijg enorm veel steun van vriendinnen en familie, wat ervoor zorgt dat mijn hoop weer wat groter wordt.

6. Welk make-up merk gebruik je het liefste en waarom?

Ik gebruik EyesLipsFace heel graag, omdat dit merk niet zo duur is, maar de kwaliteit mag er zeker en vast zijn. Ook gebruik ik graag MAC, maar hiervan bezit ik nog niet zo veel producten.

7. Je staat ook in het eerste bnummer van het Amerikaanse tijdschrift YouDiscovered in de top 10 youtubeguru’s onder 2000 subscribers, hoe reageerde je daarop toen je het te horen kreeg?

Natuurlijk was ik eerst verbaasd toen ik het verzoek kreeg, maar zo’n kans grijp je natuurlijk met beide handen. nu het artikel uit is ben ik wel een beetje trots op mezelf, dat ik het al zo ver geschopt heb!

8. Waar is het tijdschrift te koop?

Op dit moment is het enkel en allen te koop op het internet, hopelijk later ook in winkels. (http://www.magcloud.com/browse/issue/286765)

9. Hoe heb je ervoor gezorgd dat je in het tijdschrift kwam?

Ik weet het niet echt. Je kon je op je youtube-profiel ‘aanmelden’ en dan zou de eigenares van het tijdschrift 10 youtubers kiezen. Ik was erbij!

10. Maak je het liefst extreme looks, of hou je ook van make-up die ook overdag kan?

Extreme looks vind ik geweldig, ondanks dat er zoveel tijd in kruipt. Het is natuurlijk heel jammer dat ik nooit met zo’n extreme look door de buurt zou lopen .

11. Wat wil je zeggen tegen mensen die zelf een beauty-kanaal willen op youtube, maar niet durven omdat ze bang zijn voor de reacties van anderen?

Het enige dat ik kan zeggen is: doe wat je graag doet, en ga ervoor! Het maakt niet uit wat anderen van je zeggen, of denken, ze durven het zelf niet eens, dus aan hun is het niet om te zeggen dat je iets verkeerd doet. Ik was ook bang toen ik mijn eerste tutorial postte, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb!

12. Heb je ooit gedacht: pff ik heb geen zin meer, ik stop ermee?

Meestal film ik mijn tutorials op woensdag-namiddag, soms heb ik daar echt geen zin in. Maar als ik eenmaal bezig ben met filmen heb ik er totaal geen spijt van. Tot nu toe heb ik nog niet het gevoel gehad dat ik moest stoppen.🙂

13. Hou je nog van andere dingen dan van make-up?

Ik ben redelijk veel bezig met dansen, dit doe ik nu al 10 jaar! Op het moment ben ik vooral bezig met jazz-ballet. Ook ben ik een grote dierenvriend, en probeer ik zo veel mogelijk te gaan paardrijden.

14. Oké nu even een ander onderwerp: Wat is je favoriete kledingmerk, en shopstad?

Echte mekkleding draag ik niet. Mijn kleren komen meestal uit de H&M, Pimkie, New Yorker, Coolcat, Forever 21, etc. Het liefst ga ik shoppen in Hasselt of Maastricht, lekker dicht bij huis.

15. Welke muziek hoor je graag?

De meeste mensen beschrijven me als een Rock Chick, wat eigenlijk ook wel klopt. Rock muziek is echt wel mijn ding, maar sinds een jaar geleden luister ik ook veel naar Koreaanse muziek: Kpop.

Eén reactie to “Interview met Ulrike Loos over UnicornMakeup”

  1. Luna 14 november 2011 bij 21:27 #

    Wow Ulrike dat wist ik nog niet!😮 Gefeliciteerd🙂 + leuk interview! xx

Geef een reactie

