Boeken

15 Apr

Waarschijnlijk zijn jullie niet allemaal fan van boeken, maar ik vind het af en toe wel eens fijn om te doen als ik gestresst ben, of even tot rust moet komen. Ik ben niet echt het type voor de boeken met allerlei moeilijke woorden enzo, dus die skip ik dan ook meestal. Van mij mag het best een dik boek zijn zolang het maar makkelijk leest, en het lettertype niet te klein is. Dus hier ga ik jullie een paar boeken aanraden die jullie misschien ook wel leuk zullen vinden, en misschien ook wel helemaal niet…

GONE – Michael Grant
Dit is eigenlijk een hele reeks boeken waarvan ik er nu 2 heb gelezen. Verwacht niks realistisch, want dat is het totaal niet! Ik hou hier normaal niet zo van, maar dit was wel een uitzondering. De kinderen in Perdido beach zitten op school en opeens verdwijnen alle leerkrachten en leerlingen boven de 15 jaar. Wat er daarna allemaal gebeurt ga ik natuurlijk niet verklappen, want dan heefthet geen zin meer om het boek zelf te lezen. Er worden groepjes gevormd, iemand moet de leiding krijgen, en wordt opgezadeld met allemaal vragen. Wel komt er redelijk wat geweld in het boek aan bod.

The Invention Of Hugo Cabret – Brian Selznick
Van dit boek is trouwens ook een hele mooie film gemaakt waarvan Johnny Depp de producer was. Het boek is wel alleen maar in het Engels te verkrijgen bij mijn weten, maargeen zorgen, er staan geen lange teksten in. De meeste pagina’s zijn gevuld met tekeningen en je zal er ook maar weinig tegenkomen die helemaal volgeschreven staan. Het boek gaat over een jongen die op een station in Parijs woont, daar de klokken verzorgd, maar tegelijk ook een robot probeert te herstellen die zijn vader ooit in een museum had gevonden. Het is echt heel leuk om te lezen, en je hebt het echt super snel uit.

Ik Ben Niet Bang – Niccolò Amaniti
De kaft vind ik er eigenlijk totaal niet bij passen, want het gaat over een Italiaans jongentje in de snikhete zomer, dus wat hij hier doet met een nat gezicht? I don’t know. Maar het boek zelf is echt heel spannend. Hij gaat met zijn vrienden op pad, en dan vindt hij iets in een huis, waar hij heel erg van schrikt. Hij weet niet aan wie hij het moet vertellen en wat hij moet doen. Later ontdekt hij dat zijn ouders er ook iets mee te maken hebben, dus dat maakt het natuurlijk extra spannend. dit is echt een aanrader.

The Fame Game – Lauren Conrad
Als je net als ik de trilogie van L.A. Candy hebt gelezen ben je vast benieuwd naar dit boek. Zelf heb ik het nog niet gelezen, maar het staat wel op mijn lijstje met nog te lezen boeken. De trilogie ging over een reality-serie, die eigenlijk iedereens leven heel erg heeft verandert. Dit boek gaat over een van de meisjes die meestpeelde, Madison Parker, een heel fake meisje dat zichzelf maar wat graag op de voorgrond plaatst.

Geef een reactie

