Make-up voor de feestdagen

21 Dec

Op al die leuke feestjes die voor de deur staan wil je er natuurlijk geweldig uitzien. De juiste kleding en accesoires doen natuurlijk al veel, maar zonder mooi haar en een verzorgd make-upje kom je nog steeds niet zo ver…
Natuurlijk kan je er voor kiezen om je make-up net zo als altijd simpel te houden, maar wie houdt je tegen om eens iets anders te proberen? Natuurlijk is het geen goed idee om dit pas de avond van het feest zelf te beslissen, want meestal mislukt dan alles en uit ervaring weet ik dat het niet zo makkelijk is om zwarte oogschaduw op het laatste moment nog te verwijderen.
Zorg er dus voor dat je op de dag zelf precies hoe je alles moet doen, en niet dat je dan met een plaatje in je handen staat en dat wil gaan nadoen en er achteraf achter komt dat dit echt niet bij je past.

GLITTER
Glitter is iets dat meisjes altijd leuk zullen blijven vinden, en nu is het de tijd van het jaar dat niemand er iets op zal zeggen als je jezelf wat opleukt met glitter. Zelf vind ik shimmer powder en highlighter heel fijn om te gebruiken, maar ik kan me ook wel voorstellen dat je je gezicht een beetje natuurlijker wil houden. Dan is oogschaduw met glitter een leuk alternatief! Wel moet je uitkijken dat de glitter niet onder je oog gaat zitten, of over je hele gezicht valt. Een handige tip is om een zakdoekje onder je oog te houden terwijl je je oogschaduw op doet, en een primer kan ook geen kwaad. Lipgloss met glitter is natuurlijk ook een optie, maar zelf vind ik dit niet altijd zo geweldig uitpakken, maar ieder heeft natuurlijk zijn eigen mening. Als je het een beetje te veel van het goede vindt in je gezicht kun je ook altijd je nagels voorzien van een laagje nagellak met glitter. Meestal kun je dan best een paar laagjes gebruiken, want anders zie je het niet zo goed waarschijnlijk.
Mijn favoriete shimmer powder is limited edition van KIKO. Ik vind hem zo leuk omdat hij in een blikken doosje zit, en je er een powder puff bij krijgt. Hij glittert heel erg, maar dat vind ik helemaal geen enkel probleem, en ik gebruik hem gewoon lekker elke dag. Nog een groot pluspunt is dat hij heerlijk naar kersen ruikt.  Zelf heb ik de kleur 02 Coral Gold, maar ze hebben ook een heel lichte en een meer bronzen kleur. Op de site kost hij £16,90 dan heb je een idee.

EYELINER
De smokey eye hebben we nu wel al een paar jaar gehad. Ik heb er niks op tegen, maar ik vind het wel een beetje uitgemolken. Het begon met zwart en toen kwam de gekleurde smokey eye. Het is een beetje zoals de LBD. Je weet dat het het altijd goed zal doen, maar je speelt wel erg op safe. Leuker vind ik het dan om eens een dikker lijntje eyeliner te zetten die uitloopt in een wing. Wel moet je uitkijken dat je ogen niet heel klein lijken wanneer je boven en onder je oog een zwart lijntje zet. Zelf vind ik het mooier om een van de twee te kiezen, maar bij sommige mensen staat het wel mooi! Gewoon een paar keer uittesten en je weet het wel🙂

DONKERE LIPPEN
Wat je nu ook steeds vaker ziet zijn de donkere lippen. Zelf vind ik paarsrood wel een mooie kleur, maar op bruin heb ik ook niks tegen. Je moet gewoon kijken wat het beste bij je staat en misschien kan je je wel laten adviseren. Belangrijk is dat je de rest van je make-up neutraal houd, of in elk geval in dezelfde kleuren…

Eén reactie to “Make-up voor de feestdagen”

  1. justjaxelle 21 december 2012 bij 21:58 #

    Handige tips ! ben zelf nog aant nadenken wat voor look ik ga maken🙂 xoxo Axelle

Geef een reactie

